Fitbiking bij UWTC

Ben je 55+ en heb je affiniteit (gehad) met de wielersport? Kom dan meedoen aan fitbiking bij UWTC.

Fitbiking bij UWTC
Na jaren lid te zijn geweest bij de UWTC als wielrenner en triatleet lijkt het mij een leuk plan om voor de doelgroep van 55 plussers ( waar ik inmiddels ook onder val) een recreatieve sportvorm te bedenken die nauw aansluit met het wielrennen. Echter zonder wedstrijdvorm. En waar de veiligheid op de eerste plaats staat. Vandaar de verzonnen naam fitbiking. In samenwerking met Peter Zijerveld  en Anton Bouter zullen wij deze sportvorm gaan opstarten op de donderdagochtenden. 

Peter Zijerveld , 65 jaar en nog steeds actief in de sportwereld. Heeft zijn prof- wielercarrière destijds verruild voor de professionele triathlon sport en is nog steeds werkzaam bij de KNWU als talentcoach.

Anton Bouter, 63 jaar nog steeds actief met sport bezig. Komt ook uit de wielrennerij en de triathlonwereld . Is gediplomeerd  recreatiesportleider.

Doelgroep: 55 plus
Voor wie: voor degene die enige affiniteit hebben (gehad)met de wielersport, man of vrouw
Doel: fitheid verkrijgen/ behouden en fietsvaardigheid verbeteren en vergroten.
Aspect: sociaal
Plaats: parcours UWTC (1,2 km) Randhoornweg 90, 1422NE Uithoorn

Tijd en dag: vanaf donderdag 8 oktober wekelijks. Verzamelen 9.45 uur
Begintijd training 10.00 uur - einde training 11.00 uur.
Materiaal en kleding:  zelf mee te nemen, sportfiets of racefiets met versnellingen, sport/wielerkleding.  Helm verplicht.
Kosten: eerste half jaar gratis 

Fitbiking is voor iedereen die zich zeker wil voelen op en met de fiets. Onder leiding van ervaren (ex) wielrenners zal behendigheid en conditieverbetering de sleutelrol zijn van het fitbiken. Veiligheid moet voorop staan bij het fit biken. Dat is dan ook de reden dat er geen enkele vorm van wedstrijd gerelateerde competities worden aangegaan. Het gaat puur om fitheid te verkrijgen en om de stuurbehendigheid te vergroten. 

Vormen van oefening en uitvoering:
1.Fietsbehendigheid door middel van oefeningen
2.Het gezamenlijk fietsen van bepaalde afstand op het parcours.  Er zal ten alle tijden een voorrijder zijn die een maximaal tempo hanteert.
3. Door tijdritjes te rijden op het parcours kun je  je fitheid testen
4. rek en strekoefeningen bij /op en naast de fiets.
5. koffie /thee te nuttigen na afloop.

Voor deelname kunt u zich aanmelden  bij: 
Anton Bouter ( bouteranton@gmail.com)

Nieuws Overzicht